2017年1月12日 星期四

馬會 35 億做乜好?


1. 即係咁,我買六合彩,除咗發幾個鐘橫財夢,都會借啲咦話做善事姐。咁我樓下間診所,又真係馬會科水起嘛。點知今日新聞同我講,馬會要俾 35 億響西九起個故宮分館出來,我心諗,原來「做善事」呢三個字真係可以無限延伸。

2. 馬會如果用 35 億起返啲我地平時理解馬會起嘅嘢,可以起啲乜?咁橋政府最近問緊立法會攞錢,要響將軍澳起一座社區服務大樓,入面包括社區中心+家庭服務中心+特殊幼兒中心+早期教育中心+長者鄰舍中心+青少年外展辦事處,樣樣都係社會所需 (立法會文件 PWSC(2016-17)40 )。呢座大樓造價要兩億幾,即係 35 億可以起 15 座。諗返有幾多家庭、幼兒、長者同青少年需要社區服務,喂,我覺得做事真係要分一分先後輕重。

3. 咁我都好肯定,有人會話故宮係特色嘢,唔可以用平時社區嘢來比較。第一,我真係覺得社區嘢好緊要。第二,如果真係要與別不同,就要以香港的特長為依歸。有乜嘢博物館係香港先起到?六四紀念館、文革紀念館、大饑荒紀念館⋯⋯真係要用盡香港作為邊緣的角色,唔該起呢啲。

4. 當然,呢件事,你同我都冇得say no。馬會唔係立法會,拉布都冇得你拉。正正係咁,呢件事先會由馬會出錢,唔係問立法會。但問題係,最初起西九,係無預到要起座故宮博物館響度。咁大改變,點解唔俾民意代表監督,反而刻意繞過民意代表呢?與此同時,如果馬會可以以做善事為名,支持一個政治上咁有爭議的項目,此例一開,之後馬會錢仲可以用來做乜呢?

5. 有研究開香港社會同歷史的學者,相信對馬會本身都冇乜好感。我冇馬會會籍,唔會約人去馬會食飯傾計(得明白馬會是個冇公共交通到的地方,好難去,離開中大的其中一個開心位係唔洗再去馬會食飯)。只不過,如果可以的話,我都想馬會可以做多少少真正的好事。之前工作關係,都認識少少馬會相關的人和工作。呢單嘢,相信都係上面壓落嚟,冇得唔做。但借呢個機會,大家都係時候要關心一下馬會的管治。

6. 至於西九塊地,本來係屬於全港市民的。乜嘢諮詢都冇,推翻晒之前的規劃,無端端多樣嘢。呢種事,九七後發生得太多。起故宮博物館唔係問題,但個決定過程完全黑廂,香港市民唔信政府你又可以怪邊個呢。


December 23, 2016

沒有留言:

張貼留言